fredag 9. oktober 2009

Avklimatisering og kulturkollisjoner



Nå er jeg kommet til Flekkerøya. Der skal jeg være på en to ukers møteserie. Bildet er utsikten fra verandaen til husfolket jeg bor hos. (Norheim). Ser havet langt der bak.

Her leker ungene i gata i fint høstvær. Da jeg ringte hjem til Solemdal i dag, var det sludd og snø. Jeg er ikke blitt helt aklimatisert enda. Det er litt rart å komme til et sted der det er så mange unge bekjennende kristne familier presset sammen på en liten hump i havet.

Jeg har allerede møtt på store kulturkollisjoner med de infødte her. I går kom jeg i skade for å snakke litt om elgjakt i talen min. De satt som noen spørsmålstegn. Noe av samtaleemnet etter møtet ble netopp dette....................... jeg skulle visst snakket om hummerfiske!

Selv om jeg skriver litt ironisk om enkelte ting, så ber jeg deg som leser dette om forbønn for møtene her ute.

Hans

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar