fredag 30. oktober 2009

Leif sin sang


Da mannakammeratene (MK) skulle synge den siste sangen for kvelden sa de at de skulle synge Leif sin sang. Leif hadde vært medlem i MK tidligere, men var nå flyttet hjem. Koret i Leif sin sang gikk slik:

Himmelen er åpen, Himmelen er åpen, Himmelen er åpen over meg. Det er nåde over nåde, nåde over nåde, at himmelen er åpen over meg.

Tenk så stort å få ha en åpen himmel over sitt liv! Hvem har det?

Vi lar bibelen svare: 1Joh 5:9-13

9 Tar vi imot menneskers vitnesbyrd, så er Guds vitnesbyrd større. For dette er Guds vitnesbyrd, at han har vitnet om sin Sønn.10 Den som tror på Guds Sønn, har vitnesbyrdet i seg selv. Den som ikke tror Gud, har gjort ham til en løgner, fordi han ikke har trodd det vitnesbyrdet Gud har vitnet om sin Sønn.11 Og dette er vitnesbyrdet at Gud har gitt oss evig liv, og dette liv er i hans Sønn.12 Den som har Sønnen, har livet. Den som ikke har Guds Sønn, har ikke livet.13 Dette har jeg skrevet til dere for at dere skal vite at dere har evig liv, dere som tror på Guds Sønns navn.



Det var kjekt å se og høre på mannakameratene da de sang. Selv med staven i hånda bar røstene budskapet om Jesus klart og fint ut. Vi blir ikke pensjonister i Guds rike.





På ferjeturen over fjorden var det kun to biler på 21.30 ferja. Det var rådmannen i Midsund og predikanten. Vi satt nede i salongen og pratet litt. Jeg prøvde litt forsiktig å ymte frempå om det hadde vært mange folk på folkemøtet. (se forrige innlegg) .

Ja, det var vel ca 35 stk. sa Geir Gøncz. Da smilte jeg litt lurt og kunne fortelle at i kirka var de minst 40 mennesker som hadde møtt opp.

Folkemøte om reguleringsplan for Midsund kan være viktig nok det. Det er handler om forvalteransvaret vi har fått og er gitt. Det skal vi ikke kimse av.

Å samle folk i kirka kan også være viktig, men det er ikke et poeng i seg selv, det å samle mye folk i kirka. Spørsmålet er; får tilhørerne mat? God åndelig føde. Noe som kan skape nytt liv, evig liv. Får man høre bibelsk veiledning om Veien til Livet?

I møte med disse spørsmål, så ber jeg for meg selv, jeg som preker for andre:

”Ransak meg du Gud! Må jeg få eie Herrens Ånd, og må den hvile over mitt liv. Herren gi visdoms og forstands Ånd, råds og styrkes Ånd, den Ånd som gir kunnskap om Herren og frykt for ham. "

Hans Bergane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar