søndag 17. oktober 2010

Misjonskallet

Vi bruker nok enda dette ordet; "misjonskallet", men hva tenker du om det? For min del ble jeg bundet av dette da jeg ble løst ved evangeliet. 2.Kor. 5.21 ble åpenbart ved DHÅ, jeg ble løst og bundet på en gang. Kallet til misjon i Norge og til verdens ende, ble gitt meg av min Frelser.

Misjonskallet er noe mer enn interesse for misjon. Mer enn eventyrlyst. Mer enn en jobb.

>

Det gjelder om at mennesker må få høre budskapet om frelsen, budskapet som kan sette dem i frihet og berge dem for evigheten.

>

Misjonskallet er noe mer enn en spontan engangsoppgave eller et øyeblikkets grepenhet. Mer enn en møteaksjon et par ganger i året pluss noen Søndagsmøter.

>

Å leve i "misjonskallet" er å ha kommet inn på forsakelsens og selvfornektelsens vei i Jesu fotspor.

>

Slik som vi mennesker er i oss selv gir disse frukter og denne vandring: Jeg vil være fri! Bestemme selv over tiden min! Bestemme selv alle ting jeg vil kjøpe meg og forlyste meg med! Jeg velger selv hvor mye jeg skal bruke av tiden på misjonsinteressen min! Jeg bestemmer selv hva som er synd.

>

Oppdraget er ikke fullført!

Å, som jeg har sett dette i Norge! Men enda mer her i Bolivia! Flotte mennesker, evighetsvandrere som ikke har hørt evangeliet, eller som i sine menigheter er blitt villedet langt bort fra Kristus.

>

Kristus: Han som vil at alle skal komme til sannhets erkjennelse og bli frelst. Han som vil at alle skal få ta imot det Han vil gi! Han som har fredstanker og ikke tanker til ulykke! Han som vil gi fremtid og håp!

>

" Gå inn i rekken, gå inn i kampen nå! I dag når Jesus kaller deg, Da svar ham, da svar ham ja og gå!"

>

HB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar