mandag 7. november 2011

For første gang på et evangelisk møte



Pastor Gonzalo i kirka "Solo por fe" i Sucre og jeg, har i en tid snakket sammen om ungdomsarbeidet til denne forsamlingen. De har en del ungdommer over 20 år, men nesten ingen i alderen 12-18.

Derfor har jeg sagt at jeg vil prøve å gå i gatene rundt kirka og invitere ungdommene til "club de biblia" 3 fredager nå før jul.

Første gang var nå for 2 dager siden. Fikk "låne" et lite rom på CLET som var hjemmekoselig og greit.

Brukte noen timer på å invitere unge i nærmiljøet av kirka.
Det ble fullt i stua. På bildet ser du noen av ungdommene, men ikke alle, det kom nemlig 45 stk.

Mange av disse var denne kvelden på sitt første evangeliske møte. Det var veldig "stillt" da vi gikk igjennom teksten om såmannen. De lyttet!

Om 12 dager reiser jeg opp til Sucre igjen. Gonzalo og jeg har blitt enige om at vi vil dele gruppa i to. 12-14 år og 15-18 år.

Men jeg har en uro her jeg sitter og skriver; Vil de komme igjen neste gang?? Var det bare nysgjerrighet på denne blekfete gringoen som trakk dem? Var det tilbudet om et glass brus og en bolle som var grunnen til at de kom?

Ja, det var nok dette som trakk.............. Men det er sådd et Ord som; er Liv og Kraft, i disse 45 hjertene.
Be om at Gud må arbeide videre, ja, om at disse ungdommene må få se evangeliet!

Alt er jo fullført til frelse også for dem !

Kan du gå inn i bønnekampen for ungdommene i denne bydelen?

Det er hardt å være midt på "slagmarken"! Både for pastor og misjonær, men også for en ungdom med en udødelig sjel.

HB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar