mandag 24. oktober 2011

Snartur til Potosi

De som har fulgt med på Face, vet at jeg sto tidlig opp på fredag (03.30) for å reise til Sucre. Der skulle vi starte opp en ny "Club de biblia" i kirka "Solo por fe".

Etter å ha kjørt i 2.5 time kom jeg til en "bloqueos". Slik er det her i Bolivia! Er man litt uenig med de som styrer og steller så stenger man bare veien en dag eller to.

Det var bare å returnere til CBBA. Ringte til kontordama vår slik at hun kunne bestille fly til meg. Da jeg kom til kontoret kunne de fortelle meg at alle fly var fulle.

Skulle egntlig bare være en dag i Sucre denne gangen. Lørdag og Søndag skulle jeg delta på møter i Potosi.

Derfor; kl. 05.00 lørdags morgen starter jeg på kjøreturen til Potosi.


Jeg liker å ta bilde av Søndagsskolebarna. Her fra kirka "der oppe" (Vida Nueva). Celso th. er en fin og aktiv ungdom i kirka. I går var det han som hadde søndagsskolen. Jeg talte til til oss andre.

Vi har to kirker i Potosi. En "der oppe i byen" og "en der nede i byen".


På ungdomskvelden lørdag kom det til slutt en fin flokk med gutter. Det var åpent å vitne til dem, men få av dem er visst trofaste til å møte frem. (Bønn!)
>
På bibelstudium Søndags ettermiddag kom det bare tre stk. Og det var visst normalt. Kanskje noe "tørt" å gå gjennom dette "doktrina heftet".

>
I kirka der "nede" (Paz en la tormenta) var det mye folk denne helga. De var et ungt par som giftet seg og det var derfor en del tilreisende. Men når det er sagt, den kirka er nesten alltid full. Når jeg vitner der må de oversette meg til quechua.

>
Søndags kveld deltok jeg på ungdomssamling m/vollyball. Jeg måtte ha andakten i starten på grunn av at det var varslet nye bloqueos fra mandag av. Litt dumt å måtte reise uten å få spille noe særlig sammen med dem. Men også her var det en lyttende ungdomsflokk.
>

Reiste fra Potosi 20.30 og kjørte hele natta. Det er over 50 mil til CBBA. Nå er jeg trøtt etter en hektisk helg.
>

HB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar