mandag 30. januar 2012

Flotte uker på bibelskolen CLET

Det var med frykt og beven jeg reiste opp til Sucre og CLET for å være bibelskolelærer. Heldigvis hadde jeg forberedt meg godt før jeg kom opp. 
Det å skulle undervise en klasse på 46 elever er utfordrende i seg selv. De gikk noen rykter om at det var vanskelig å få stillhet i denne store klassen på nivå 1. Veldig mange var unge ungdommer. 2 generasjons kristne.

Men jeg må bare si; Det var fantastisk å undervise denne klassen på dette kurset. Ungdommene lyttet og jobbet bra hele tiden. Noen satt med åpne øyne og munn og så ut som om de så inn i en ny verden, av og til.

Jeg var "heldig" som fikk undervise i faget "Jesu liv". Det var nok ikke bare "læreren", Hans, som sto fremme og underviste, men like så mye "forkynneren", Hans. Det var en god Ånd i timene og jeg ber om at noe måtte falle i god jord.

Fikk også tale på et av kveldsmøtene. 




                                        

Her et  lite klipp fra "dagens" lille "eksamen"  


                                                                       
 Willian fra Tinguipaya sitter med eksamensoppgaver. Han var flink til å lære bibelvers utenat.
 Luis nytter benken som skrivepult på eksamen.
 Innimellom alle skoletimene måtte elevene delta med forskjellig praktisk arbeid. Andreas Nordby i midten.

                                       
 Siste kvelden var det forskjellige slags innslag. Guttene fra Sucre hadde lært av meg. De kledde seg ut som damer.
                      Abel fra forsamlingen Sinai i Cochabamba i full sving
 Alle fikk kakestykke den siste kvelden. Marit Andersen i full sving som servitør.

Guttene fra "Vida Nueva" i Sucre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar