fredag 23. september 2011

Husmøte 500 meter fra CLET

Hver torsdagskveld tar pastor Gonzalo med seg gitaren og tromma og reiser til Agustina sitt hus.

Der har de husmøte. I kveld er det "vanlig" møte. Ja, ja, litt spesielt er det da når en blekfet "gringo" dukker opp uanmeldt.

Gonzalo kan fortelle meg at; når de har filmkveld her, kommer det veldig mange ungdommer. Da viser de filmer om "Jesu liv"

På "vanlige" møter kommer det mellom 5 og 15.


Brød og varmt vann med noe oppi blir servert etter møtet.

Det er noen utrolig kjekke ungdommer som er trofaste på disse "småmøtene" Eric smilte hele tiden og ville så gjerne at vi skulle fortsette å synge mer utover natten.
Elvira (th) snakker omtrent like bra norsk som jeg snakker spansk. Hun er en trofast ungdom i kirka "Sólo por fe". Hun trenger forbønn!
>
Før husmøtet denne kvelden sa Gonzalo til meg at; "Det går helt fint om du preker på spansk".
- Akkuratt da møtet begynner kommer det to personer som ikke skjønner et kvekk med spansk.

Jeg begynner å lese min lange tekst om Nikodemus. Mannen til Agustina starter automatisk med å oversette. Da skjønner jeg at jeg må ta en "spansk en". Ellers så ville dette møtet endt med at alle sov.

Jeg stopper bare opp for dette; at man trenger å bli født på ny for å kunne se Guds rike. Derfra hopper jeg direkte over til Joh. 1. 12-13. :

12 Men alle dem som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn. 13 De er ikke født av blod, heller ikke av kjøds vilje, heller ikke av manns vilje, men av Gud.

Da fikk jeg forkynne om hvem som føder mennesker på ny og om hvordan og når dette skjer.

Det skjer med alle dem som tar imot Jesus Kristus som sin Frelser.

Kvelden ble avsluttet med lange samtaler med pastor Gonzalo på en restaurant. Samtalens emne var vidt, men vi snakket mye om hvordan kirka kan nå alle ungdommene i denne "nye" bydelen som vokser opp rundt CLET.

HB

HB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar