onsdag 28. oktober 2009

Oterøy kirke


Denne uka er jeg på Midsund og forkynner Guds Ord. Det er fellesmøter. I år er det NLM som har ansvaret for å stille med taler og det ble meg.
Vi startet opp i kirka i går kveld. Det var bra med folk etter forholdene. Teksten var om de blinde ved veien, som ropte etter Jesus at han måtte miskunne seg over dem. De ønsket så å få øynene åpnet.

Vi trenger også å rope til Jesus om å få våre hjerter opplyste så vi kan se. Vi er så avhengige av at Gud åpenbarer sitt ord for oss.

En bønn jeg ber for meg selv og mine tilhørere er denne fra Efeserbrevet:

Ef 1:17f
17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må gi dere visdoms og åpenbarings Ånd til kunnskap om seg,
18 og gi deres hjerter opplyste øyne, så dere kan forstå hvilket håp han har kalt dere til, hvor rik på herlighet hans arv er blant de hellige.
>>
Kan du være med å be for møtene på Midsund? Antageligvis kommer jeg til å tale til flere uomvendte!
Be om at de må få se evangeliet sammen med "de andre".

Hans Bergane

2 kommentarer:

  1. Du er på farten. Lykke til med møtene. Eg er imponert over antall blogginnlegg på kort tid. Var i Cochabamba sist veke, gled deg.

    SvarSlett
  2. takk for sist,vi ser tilbake på besøket med takk og glede.Vi følger med på bloggen ,og gleder oss over din virksomhet.Er med i bønn for deg og møtene på Misund.
    Reidun og Helge

    SvarSlett