lørdag 27. mars 2010

Påskeegg på basaren

Mange barn ønsker seg i disse dager kjempestore påskeegg fulle med smågodt. På basaren i ettermiddag var hovedgevinsten(e) nesten det. De var ikke fulle med smågodt, men med frukt og sjokolade og det er enda bedre enn smågodt.
*
Jeg ble fortalt at det skulle være et "vanlig" møte først i dag. Etter matpause skulle det være åresalg. Men når halvparten av de fremmøtte er under 10 år så ble det ikke et helt vanlig møte. Jeg la vekk mange av de "lange"preikene mine. Prøvde å si litt om at; det er den som erkjenner at han er hjelpesløs og som ser at han trenger frelse, det er han som roper. Slik som disiplene i båten, den lamme ved Betestadammen og de blinde ved veien.
*
Er vi så godt sikret og forsikret på alle vis at vi ikke trenger en Frelser?
Er det slik at vi bare tar med oss alle pengene, maten, huset, livspolisen og bilen i graven, for så å håpe at "det skal jeg kose meg med i evigheten"?
*
I dag var det mange på møte! Det var også noen "nye". Be om de må finne seg til rette.
*
Hele denne uka samles det inn penger til bibelskolearbeidet i Bolivia.
*
Hans Bergane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar