fredag 3. juni 2011

Arbeidermøte

Jeg tuslet oppover bakken til kirka i Acasio mandag morgen. Som vanlig et kvarter for tidlig. Jeg skulle få være med på arbeidermøte i Acasio distrikt. Jeg var ikke førstemann som møtte frem; Tenk det!! På cupfinalen for noen år siden var jeg førstemann som møtte frem, og det er ingen uvanlig opplevelse for meg.
>
Nei, til dette møtet var evangelistene Exaltacion (tv) og Francisco kommet før meg. Han ene hadde startet å gå kl 03.00 om natta. Han andre kl. 04.00. De hadde brukt henholdsvis 5 og 6 timer på turen.
Vel fremme på pastor Eduardo sitt kontor er stemningen meget høy. Fornemmer litt av det samme som når forkynnerne i Norge møtes. Stor stas med brus og kjeks.
>
Jeg fikk holde 2 "bibeltimer" for dem. På første timen var de ivrige, spurte og grov. På den andre timen ble de nok litt trøtte, av naturlige årsaker. Neste gang skal jeg nok vente med 2 timen til etter middagshvilen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar