tirsdag 10. april 2012

.......og lærer dem......

I påska har vi vært i Santa Cruz. Jeg har deltatt på noen møter, mens barna for det meste har plasket i et svømmebasseng. Jeg legger ut noen bilder for å vise misjonsbefalingen i praksis.
 Her er det søndagsskolen i kirka "Torre Fuerte" som står på podiet og skal dele et bibelvers og synge noen sanger. 16 unger på søndagsskolen denne 1. påskedags morgen. ..........."og lærer dem"...... Ja, det er det søndagsskolelærerne gjør her i kirka hver søndag.
 Søndagskvelden var vi på møte i forsamlingen som ligger i nordre del og i utkanten av byen. Her står pastor Edwin Rios og underviser konfirmantklassen. 45. min. undervisning før kveldsmøtet starter. .............."og lærer dem"...... Ja, det er det Edwin gjør.
 12 personer møtte frem til konfirmantundervisningen denne kvelden. 4 stk.manglet, men vi håper de kommer neste gang.
 Kan du be for Edwin og disse flotte ungdommene?

Til slutt på kvelden hadde vi møte. Jeg hadde en liten tale som passet veldig godt inn til temaet de hadde på undervisningen. Jeg stortrives i denne forsamlingen!! De er så lyttende. Tilhørerne er liksom ikke på en hvilken som helst forestilling, men de er der for å få åndelig mat.

Dette er et veldig dårlig opptak med mitt fotoapparat. Men dere får litt av stemninga. Gresshopper, kjempestor fullmåne og fin sang.



FAMILIEN VAR MED TIL SANTA CRUZ

Siden det var påskeferie ble familien med til SC. Vi fikk besøk av Andreas Nordby (tv), som var tilbake i Bolivia igjen, etter at han hadde fått sendt Fjellheimgjengen tilbake til Norge.
Videre ser vi Ruth-Elise, Jon Helge (broren min) og meg.

Flotte kjærringa mi!
Ruth-Elise fikk tatt av tannreguleringa 2 dager før påskehelga. Greit glis!
 Tante Ingrid og Sara koste seg i vannet
Elisabeth lærte seg å dykke, men på dypet var det greit at tante holdt fast.

HB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar