tirsdag 26. januar 2010

Lesere

I gamle dager brukte de ordet "lesere" om dem som gikk på bedehuset. Det var nok Bibelen som ble mest lest, men også annet oppbyggelig stoff.
I Misjonssambandet kaller vi oss en Luthersk og Roseniansk vekkelsesbevegelse.
>
Det er nok mange som vet litt om Luther og Rosenius sin forkynnelse. Men de fleste tror nok bare de vet. Spør du dem konkret om de noen gang har lest feks. Rosenius, så får du til svar at de har "Husandaktsboken". Men den leses ikke.




I kveld vil jeg på det varmeste få anbefale Romerbrevskommentaren til Rosenius. Den er i 3 bind i den utgaven jeg har. Her får du så god veiledning som jeg ikke har funnet noe annet sted. Det gjelder forholdet mellom Gud og mennesket, og veiledning til et liv i etterfølgelse av Kristus og sammen med min neste.
>
Dette er ikke slikt stoff som leses ut på en kveld eller to, men heller noe som kan leses kontinuerlig. Når jeg er ferdig med bind 3 vil jeg starte med bind 1 igjen. Jeg har bruk ca. 1.5 år på disse 3 bind for jeg leser jo også annet.
>
Kjøper du Norsk Bibel sin databibel, så kan du få hele Romerbrevskommentaren digitalt

Bli en leser! Bli fornyet! (dette er først og fremst oppfordring til meg selv)
Hans B

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar