søndag 4. mars 2012

Kjempeflott "Club de jóvenes" i kirka Sinai

I kveld var det tredje gangen vi hadde ungdomskveld i kirka Sinai. Dette er et nystartet arbeid. Ungdommene har valgt et styre, som skal planlegge og gjennomføre en ungdomskveld i måneden. (De trenger nok litt hjelp enda)

Det var rett og slett en kjempefin ungdomskveld vi var på.  Fantastisk å se ungdommer stå frem for første gang, for å lede et møte.

Takk til alle dere i Norge som har vært med i forbønn for oppstarten av denne ungdomsklubben. Jeg håper dere ser at; dere kanskje er det viktigste arbeidsredskapet her i Bolivia. Dere ber til Gud, himmelens og jordens skaper. Og vi her ute står og ser på at; Han svarer,  at Han åpner opp veier og dører for oss skrøpelige redskaper. 

Ja, ordet skrøpelig er ikke bare en frase. I dagligtalen ligger jeg vel på nivået til en boliviansk treåring. Heldigvis har jeg "Chichi", språklæreren min, til å hjelpe meg med talene. 

Men det jeg vil frem til er: Misjonsarbeidet er avhengig av et trofast misjonsfolk, som lever godt med Gud, og noen som vil reise ut.
 

 Denne kvelden var vi 22 personer totalt. Mange hadde fått oppgaver i forbindelse med møtet. 3 stk. gikk i gatene for å invitere til møte, samt at de hadde ansvaret for lekene. 2 stk. laget en deilig matrett. 1 hadde ansvaret for å lede møtedelen. 3 stk. spilte til allsangen og sist men ikke minst, 1 hadde ansvaret for å sette opp plakat på fredagen. (Ikke ofte møter i Bolivia annonseres)

Det kom en del nye til Sinai denne kvelden. Vi vil prøve å dra dem med videre i "Club det biblia" gruppa.
 Lif Sissel og Vicki hadde ansvaret for maten. Den var kjempegod!
 Matpause i trappa utenfor kirka
Abel; Klar for å sette i gang lekene

En av lekene denne kvelden

Beklager at jeg synger samtidig som jeg tar film. Strever visst litt med å huske teksten utenat også, men dere får en liten smakebit av møtet.

HB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar