torsdag 29. oktober 2009

Frelst på grunn av høy alder?



I ettermiddag var jeg på omsorgssenteret på Midsund og hadde møte. Det var en stor forsamling. Personalet var veldig flinke til å få folket inn. De hadde også tid til selv å sette seg ned sammen med de eldre. Det var en lyttende flokk. Veldig åpent!
>
Vi fikk høre om Salomo som var en Guds mann, men som endte opp som en avgudsdyrker på sine eldre dager. Det er slettes ikke slik at alle gamle kommer til himmelen , eller er på veien til himmelen. Veien til himmelen er Jesus. Kallet fra Frelseren lød enda en gang denne ettermiddagsstunden. Måtte det bare ikke avvises............ Jesus har jo fredstanker og ikke tanker til ulykke når han kaller på syndere til omvendelse.
>
Etter dette møtet ble jeg bedt ut på ball-middag på "kroa". Et herlig måltid. Stor takk til kokken!
På kroa traff jeg en gammel kollega. (Bildet under)
Dette er Geir Gøncz, som er ny rådmann i Midsund kommune. Jeg jobbet litt sammen med han i Molde kommune en tid. Det er en meget trivelig kar. Han kunne fortelle at det skulle være folkemøte denne kvelden. Reguleringsplanen for sentrum i Midsund skulle opp til samtale. En sak som hadde skapt en del bulder og brak opp igjennom årene. Han var sikker på at det kom til å komme flere folk på folkemøtet enn i kirka denne kvelden. Han sa det jo med et glis. Vi har en lett og trivelig tone vi to.
>
I morgen vil jeg blogge om hvordan det gikk.
>
Hans Bergane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar